Goed doen voelt goed
Campaigning, we do together.
Campaigning, we do together.
Wat gaan we doen?
Met de campagne ‘Goed doen voelt goed’ willen we Apeldoorners laten zien dat een kleine investering van onszelf, een wereld van verschil kan betekenen voor de ander. We willen zoveel mogelijk nieuwe mensen inspireren en enthousiast maken om vrijwilligerswerk te gaan doen bij jullie organisatie of één van de andere organisaties in Apeldoorn. De campagne maakt mensen bewuster van de impact die vrijwilligers en vrijwilligerswerk op de gemeente hebben.
Onze eerste stap in deze campagne? Het vertellen van de verhalen van vrijwilligers in Apeldoorn. Wie kan anderen beter inspireren om vrijwilligerswerk te doen dan zijzelf? We willen echte, herkenbare verhalen delen over de impact die zij hebben op anderen en hoe dat voelt. De vrijwilligersmarkt op 7 oktober in Orpheus staat ook in het teken van ‘Goed doen voelt goed’ om het positieve gevoel van vrijwilligerswerk uit te dragen! Begin 2024 zullen we deze campagne groots naar buiten brengen. De campagne raakt in het hart en zet aan tot actie, zo motiveren we mensen om vrijwilligerswerk te omarmen.
Wat laten we zien?
De kleinste dingen hebben vaak de meeste betekenis. Kijk maar naar het aanbod vrijwilligerswerk in Apeldoorn. Genoeg mooie projecten om als vrijwilliger bij aan te sluiten. En dat kost minder tijd dan gedacht. Een blokje om met meneer de Vries, die niet zo vaak meer buiten komt. Even eropuit voor een kop koffie met Selma, die oefent met de Nederlandse taal. Een paar uurtjes bardienst draaien op de voetbalclub. Of de buurtvereniging helpen met de financiën. Deze en andere gebaren laten zien dat een kleine tijdinvestering van de vrijwilliger, een wereld van verschil kan betekenen voor de ander. En met bijna 300 initiatieven, waaronder die van jullie, is er altijd iets wat bij een vrijwilliger past.
There are no blog posts yet